Marketing dzieli się na przeróżne rodzaje, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak także wiele innych, jakkolwiek statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
opracowywanie strategii marketingowej
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wobec tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście prawdopodobnego konsumenta są bardzo różne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niesłychanie odpowiednio wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.